پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
گزارش خبری از عملکرد دوماه اخیر پارک

گزارش خبری از عملکرد دوماه اخیر پارک

- 1402/03/11

پارک علم و فناوری خراسان با شعار از طلوع ایده تا فتح بازار به عنوان اولین پارک توسعه یافته درکشور و پیشرو در اکوسیستم فناوری و نوآوری منطقه تلاش دارد تا از طریق تعامل و شبکه سازی میان اعضای زیست بوم بتواند ماموریت خود در راستای تسهیل‌گری و بسترسازی با رشد و مقیاس پذیری هسته ها و شرکت های فناور و دانش بنیان به منصه ظهور بگذارد. در این راستا پارک علم و فناوری خراسان ارائه خدمات با کیفیت در حوزه‌های توسعه بازار و بازار سازی، صادرات و بین الملل، خدمات فنی و مهندسی، مدیریت و توسعه فناوری، اجرای رویدادهای تخصصی، آموزش ومنتورینگ، تامین مالی را به عنوان یکی از فعالیت‌های محوری خود با همکاری کارگزاران تخصصی قرار داده است، این پارک تلاش دارد تا با مدیریت متعهدانه و خردمندانه واحدهای فناور خود، ضمن حل چالش‌های ملی و منطقه‌ای، اقدام به پرورش نسل جدیدی از فناوران متعهد و با اخلاق حرفه‌ای نموده و فرهنگ کارآفرینی و فناوری و نوآوری را در میان نسل جوان گسترش دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در مصاحبه‌ای با خبرنگار این مرکز به  ارائه گزارش 2 ماهه این سازمان پرداخت. مسعود میرزائی شهرابی گفت: در حوزه مالکیت فکری به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری 2023، مراسم تقدیر از بانوان کارآفرین و مخترع در پارک علم و فناوری خراسان را با حضور معاون دادستان خراسان رضوی برگزار کردیم و تاکید داریم تا باحمایت از بانوان کارآفرین در این بخش درخشان‌تر حاضر شویم. همچنین شرکت پناپ از شرکت های مرکز رشد جامع این پارک با محصول کلیدی سیستم اتوماسیون صنعتی یکپارچه خطوط تولید به عنوان اولین شرکت در کشور موفق به اخذ گرید دانش بنیان در حوزه اتوماسیون صنعتی شد. 

وی در ادامه با اشاره به تهیه سند مجوزهای مورد نیاز برای کسب و کارهای حوزه صنایع خلاق و فناوری­های فرهنگی، آن را گامی مهم در فرآیند تجاری سازی این حوزه دانست. همچنین وی افزود در راستای تسهیل­گری در حوزه ثبت مالکیت­های معنوی این پارک اقدام به تشکیل کارگروه حل مشکلات ثبتی شرکت ها با حضور مسئولین ذیربط نموده است. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان به حوزه برگزاری رویدادهای تخصصی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری سه دوره تور صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات در صنایع معدنی، فلزی در سنگان خواف از جمله اقدامات مهم در این حوزه بوده است. وی در حوزه توافق نامه همکاری در راستای تجاری سازی فناوری تصریح کرد: حضور پرنگ پارک علم و فناوری در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و رونمایی از اولین سیستم حفاظت سرعت ماشین­های دوار با سطح حفاطتی بسیار بالا در کشور متعلق به شرکت نیروگاهی آهار شرق از جمله دستاوردهای مهم در این عرصه بوده است. 

میرزائی شهرابی با اشاره به حوزه فرهنگ سازی گفت: برگزاری بازدیدهای متعدد دانش آموزی از سرزمین علم و فناوری نوجوانان با هدف فرهنگ سازی حوزه فناوری برای نسل آینده و رسوخ فناوری در آحاد جامعه از جمله برنامه‌های جدی در حوزه فرهنگ بوده است. 

وی با اشاره به حوزه تجاری‌سازی تشریح کرد: در خصوص بهره­گیری از واقعیت افزوده و مجازی در صنعت گاز قراردادی با شرکت ملی گاز ایران منعقد گردید. همچنین با تشکیل گروه کاری فناوری و نوآوری ذیل ستاد‌ تسهیل جهت حل مشکلات واحدهای فناور پارکی در حوزه های مالیات، بیمه، سرمایه گذاری و غیره به رفع معضلات پرداختیم. در این حوزه همچنین رویداد مشاوره جذب سرمایه ویژه فناوران و شرکت های مستقر در پارک توسط کارگزاران تامین مالی پارک برگزار شد. 

به گفته رئیس پارک علم وفناوری خراسان، برگزاری اولین گردهمایی انجمن صنفی تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی استان خراسان رضوی یکی از فعالیت های مهمی بود که در راستای شتابدهی به فرآیند تجاری سازی و حضور موفق در بازار تجهیزات پزشکی انجام شد. حوزه دیگر امضای تفاهم نامه در راستای تجاری سازی فناوری است که در این حوزه رئیس پارک علم و فناوری خراسان به نشست هم اندیشی در حوزه مدیریت شهری شهرداری زاهدان با هدف شبکه سازی و استفاده از فناوری های نوین در حوزه فوق الذکر اشاره کرد. در حوزه برند سازی پذیرش مقاله سرکار خانم مهندس نیکا خواجه پور مسئول مالکیت فکری این پارک با عنوان " Identifying Entrepreneurship Opportunities Based on Megatrends: Khorasan Science and Technology Park Case Study " در کنفرانس IASP2023 برای ارائه شفاهی از موارد بسیار مهم بوده است. 

میرزائی شهرابی با اشاره به حوزه بین الملل به موارد زیر اشاره کرد:  بازدید رئیس مجلس ازبکستان، استاندار اوش قرقیزستان، سفیر بلاروس و هیات استان ختلان تاجیکستان از پارک علم فناوری خراسان رضوی و دستاوردهای شرکت‌های فناور پارک، بازدید از ظرفیت‌های گمرکی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون-تایباد به همراه شرکت‌های فناور پارک و حضور پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه عرضه توانمندی های صادراتی ایران (تهران) – اکسپو 2023 از برنامه‌های مهم در این حوزه بوده است. 

وی در حوزه بهینه سازی فرآیندهای سازمانی به راه‌اندازی سایت جدید پارک علم و فناوری و بازبینی فرآیندهای ارائه خدمت اشاره کرد.  

در پایان مسعود میرزائی شهرابی با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش در توانمندسازی واحدهای فناور پارک، برگزاری 23 عنوان دوره در حوزه های مدیریت کسب و کار، تامین مالی ، بیمه و حقوق کسب و کار و 895 نفر ساعت آموزش واحدهای فناور را از جمله فعالیت­های مهم پارک علم و فناوری خراسان برشمرد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.